تلاش گروهی اماراتی‌ها برای نجات صدها گربه از بیابان در ابوظبی

پلیس اعلام کرد تحقیقات ادامه دارد

داوطلبان با تهیه فهرست تصاویر و شماره میکروچیپ امیدوارند گربه‌ها را به صاحبان‌شان برگردانند-instagram/al_falah_cats_adoption

یک هفته پس از پیدا شدن صدها گربه و حیوان خانگی رها‌شده در یک منطقه بیابانی در ابوظبی، تلاش پلیس و مردم محلی برای مداوای نجات‌یافتگان و پیدا کردن مقصران ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان حمایت از حیوانات (People for Ethical Treatment of Animals) که بیشتر با نام «پتا» شناخته می‌شود در آخرین اقدام، برای دادن اطلاعاتی درباره اینکه چه کسانی ممکن است مسئول رها کردن گربه‌ها در صحرای الفلاح باشند، جایزه‌ در نظر گرفته است.

تعداد زیادی از این حیوانات جانشان را از دست دادند اما بیش از ۹۰ گربه نجات‌یافته با کمک گروه‌های مردمی و حامی حیوانات در مرحله مداوا و یافتن سرپرست‌اند. پلیس اعلام کرده است که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تحقیقات زمانی آغاز شد که مردم در امارات هفته گذشته پس از مشاهده تعداد زیادی گربه‌ که دنبال غذا و آب بودند، متوجه این اتفاق در منطقه الفلاح شدند و عملیات امداد و نجات بلافاصله آغاز شد.

امدادگران حیوانات در ۲۸ سپتامبر برای جست‌وجو راهی منطقه الفلاح شدند. در ادامه اعلام شد که ۹۰ گربه جان سالم به در برده و برخی از آن‌ها راه بازگشت به مناطق مسکونی اطراف را پیدا کرده‌اند اما حداقل ۶۲ گربه جانشان را از دست داده‌اند. دو سگ هاسکی و گلدن رتریور نیز پیدا شدند اما هاسکی زنده نماند.

اداره شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی از مردم خواسته است درباره این «اقدام غیرانسانی» هر نوع اطلاعاتی دارند، گزارش دهند.

برخی از کسانی که ابتدا این وضعیت هولناک را گزارش دادند، ابعاد بیشتری از ماجرا را روشن کرده‌اند. دیوید و ژاکلین اپلبی، بنیان‌گذاران نهادی که حیوانات خانگی گمشده را به صاحبانشان بازمی‌گرداند، از نخستین کسانی بودند که در صحنه حضور یافتند. این زوج ساکن ابوظبی می‌گویند ویدیویی از این فاجعه در فضای مجازی پخش شد و این خبر به‌سرعت در جامعه نجات حیوانات پیچید. بیش از ۲۰۰ نفر برای کمک در صحنه حاضر شدند. برخی داوطلبان مستقیم به صحرا رفتند تا به جست‌وجو کمک کنند.

کاملیا اوهارا که به همراه همسرش صاحب یک دامپزشکی در دبی است، به نشریه نشنال می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم درهای دامپزشکی‌مان را به روی هر تعداد گربه که ممکن است باز کنیم و تا زمانی که آن‌ها سرپرست موقت یا دائم پیدا کنند، برای آن‌ها سرپناه و مراقبت فراهم کنیم.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @al_falah_cats_adoption

داوطلبان امیدوارند با تهیه فهرستی از تصاویر و شماره میکروچیپ حیوانات بتوانند آن‌ها را به صاحبان اصلی‌شان برگردانند. آن‌ها از صاحبان گربه‌های گم‌شده یا سرقت‌شده خواستند این فهرست را بررسی کنند، شاید گمشده آن‌ها بین نجات‌یافتگان باشد.

اداره شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بلافاصله پس از دریافت این گزارش تحقیقات را آغاز کرده است و «تمام اقدام‌های اداری و قانونی مربوطه را انجام خواهد داد». در این بیانیه آمده است: «تحقیقات برای شناسایی عاملان این اقدام غیرانسانی که با اخلاق و ارزش‌های متمدنانه در تضاد است، با هماهنگی مقام‌های مربوطه جریان دارد.»

در این بیانیه، بر ارزشی که مقام‌ها برای احساسات مردم و فعالان حقوق حیوانات قائل‌اند تاکید و از مشارکت داوطلبان در واکنش به این حادثه قدردانی شده است.

بیشتر از زندگی